15 sierpnia 2015

NIEMIECKIE KLIMATY

W tym roku w związku ze swoją pracą miałam okazje  kilka razy odwiedzić Niemcy.  Pobyt za granicą dużo mi dał:

·         Udoskonaliłam swoje umiejętności językowe.  Wcześniej uczyłam się niemieckiego w szkole – dość mało efektywnie :P, uczęszczałam również na kurs językowy przez 2 miesiące w Polsce i sama przerabiałam ćwiczenia w Internecie i podręcznikach. Dużo mi to pomogło, ale tak naprawdę najbardziej intensywna nauka czekała mnie już tutaj w Niemczech. Musiałam zastosować wiedzę językową w praktyce. Pójście do lekarza, kupienie bułek w piekarni czy nawet zamówienie taksówki były dla mnie idealnymi możliwościami do ćwiczenia swoich umiejętności językowych.

·         Poznałam inną kulturę. Fajnie zobaczyć jak rożni się życie ludzi w innym kraju. Niemcy uwielbiają swoje ogródki - potrafią spędzać nad ich pielęgnacją całe godziny dbając o każdy szczegół. Nie znaczy to wcale, że podobnie dbają o czystość na ulicach - walające się papiery po chodniku są często spotykanym widokiem. 



       Niemcy na  powitanie mówią cześć! i podają rękę!. Nie ważne czy spotykasz się z dużo starszą od siebie osobą, nieznajomym czy panią w sklepie zawsze możesz powiedzieć hallo i to będzie w porządku J


Niemcy uwielbiają szparagi zarówno te białe jak i zielone. Sama zdecydowałam się spróbować :)



·         Świetnie się bawiłam. Oprócz pracy, która tak naprawdę okazała się mało wymagająca, miałam mnóstwo czasu dla siebie. Zwiedzanie, włóczenie się po galeriach handlowych, opalanie się w parkach i zajadanie lodów to kilka z moich sposobów relaksu.

Zwiedzanie miasta







Tak wyglądał mój pokój podczas pobytu w Bremen



Najczęściej w gorące dni czas spędzałam właśnie tak ;)



Mieszkałam bardzo blisko centrum. Niestety, żeby się tam dostać musiałam pokonać właśnie takie schody. 



Park obok domu, idealne miejsce do czytania książek :)



Plaża w centrum miasta - czas na opalanie!





2 komentarze:

  1. Fajnie tak, mieć taki ładny park tuż obok domu:) Gdzie pracowałaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Bremen, Essen i Hagen :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Chętnie odwiedzę również Twoją stronę. Polubiłeś mój fanpage? Dziękuje, możesz liczyć na rewanż :)

TOP